Γάλα μετά το 12o μήνα – Εμπλουτισμένο ή όχι;
April 1, 2019
Η συνήθεια του πρωινού από τη νηπιακή ηλικία
April 9, 2019

Ένα θρεπτικό μενού για το παιδικό πάρτι

Ένα παιδικό πάρτι είναι συνήθως μια μικρή γιορτή! Για πολλά από τα παιδιά, ίσως και να εκτίθενται για πρώτη φορά σε έναν μπουφέ μαθαίνοντας «πώς γιορτάζουμε» -ευκαιρία λοιπόν, το μενού σας να είναι θρεπτικό! Μην εκπλαγείτε μάλιστα αν δείτε το παιδί σας να τρώει τρόφιμα που σπίτι δε θα τα επέλεγε καθώς, η εορταστική ατμόσφαιρα, η παρέα και η μίμηση των συμπεριφορών των άλλων, μικρών και μεγάλων, μπορεί να τα παρασύρει σε αυτή τη καλή συνήθεια!

Αντί για τυποποιημένα τρόφιμα, πλούσια σε θερμίδες, λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι, όπως λουκανικοπιτάκια, πίτσες, πατατάκια, γαριδάκια και αναψυκτικά, θα μπορούσατε να σερβίρετε κάποιες από τις παρακάτω επιλογές:

  • Ροφήματα όπως φυσικοί χυμοί ανάμικτοι ή πορτοκάλι, ιδανικά φρεσκοστυμμένοι, και smoothies με βάση το γάλα συν φρούτα εποχής και ξηρούς καρπούς. Φυσικά, να έχετε στο τραπέζι και νερό!
  • Τοστ με τυρί, αυγό βραστό, ένα φύλλο μαρούλι και λίγη μουστάρδα.
  • Τορτίγια με τυρί, ψημένο κοτόπουλο ή μπιφτέκι κοτόπουλου σε λωρίδες, ροδέλες ντομάτας και μια κρέμα από αβοκάντο, λάιμ ή λεμόνι.
  • Μπρουσκέτες με βάση το φρυγανισμένο ή ψημένο ψωμί, τυρί κρέμα ή κατίκι, λίγο ελαιόλαδο και ροδέλες ή πάστα ελιάς.
  • Καρότα και αγγουράκια κομμένα σε στικς για να τα φάνε σκέτα ή βουτώντας τα σε κάποιο dip από στραγγιστό γιαούρτι και μυρωδικά (άνηθο, δυόσμο, ελαιόλαδο, αλάτι) ή από αλεσμένα ρεβίθια και ταχίνι (χούμους).
  • Αραβικές πίτες, ψημένες στο φούρνο τόσο ώστε να στεγνώσουν όχι να πάρουν χρώμα, τις οποίες θα σπάσετε σε κομμάτια που θυμίζουν πατατάκια και θα ραντίσετε με λίγο αλάτι και ρίγανη.
  • Σπιτικό ποπ κορν με προσεγμένα το λάδι και το αλάτι.
  • «σουβλάκι» από γραβιέρα ή μικρά μπαλάκια λευκής μοτσαρέλας, ντοματίνια και φυλλαράκια βασιλικό.
  • Σπιτική πίτα με χόρτα ή λαχανικά (σπανάκι, πράσο, κολοκύθι) και λίγη φέτα. Φτιάξτε τη λεπτή, με λίγα φύλλα και λίγη γέμιση ενώ κόψτε τη σε μικρά τετράγωνα.
  • Από τη τούρτα που θα έχετε επιλέξει, φροντίστε να κόψετε μικρά κομμάτια, ανάλογα για το παιδικό στομάχι.

Στα παιδιά αρέσουν τα σχήματα και τα χρώματα! Κόψτε λοιπόν, τα τοστάκια σε τριγωνάκια, τις μπρουσκέτες στρογγυλές και προσθέστε έντονα χρώματα όπως τα κόκκινα φρούτα στο smoothie ή χυμό καρότου στο χούμους. Αποφύγετε όμως, τα πολλά και πικάντικα μπαχαρικά. Είναι πολύ σημαντικό τέλος, να προνοήσετε για όσα παιδιά μπορεί να έχουν κάποια αλλεργία ή δυσανεξία σε τρόφιμο ή συστατικό του, επικοινωνώντας με τους γονείς τους εκ των προτέρων ώστε είτε να το παραλείψετε από το μενού σας είτε να ενημερώσετε γονιό και παιδί τι να αποφύγει.
Ενδεχομένως να χρειάζεται παραπάνω χρόνο και κόπο η προετοιμασία ενός μενού όπως το παραπάνω, ωστόσο, αυτό το μεράκι είναι που θα εκτιμήσει διαφορετικά το παιδί σας σε μια τέτοια ιδιαίτερη μέρα γι’ αυτόν. Συγχρόνως, θα έχετε αποτελέσει ένα ιδανικό παράδειγμα θρεπτικών διατροφικών επιλογών για παιδιά αλλά και γονείς.

Ενδεικτική βιβλιογραφία
1. Ινστιτούτο Προληπτικής, Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής, Prolepsis, Εθνικός διατροφικός οδηγός για βρέφη, παιδιά και εφήβους, Δημοσιογραφικός Όμιλος Λαμπράκη 2014
2. SIGN (Scottish Intercollegiate Guidelines Network) Guideline No 115: Management of Obesity: a national clinical guideline, ISBN 978 1 905813 57 5, February 2010
3. Scaglioni S, De Cosmi V, Ciappolino V, Parazzini F, Brambilla P, Agostoni C. Factors Influencing Children’s Eating Behaviours. Nutrients. 2018;10(6):706. Published 2018 May 31.

 

Σιατίτσα Εβίτα
MSc, Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Επιστημονικός Συνεργάτης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου